Pom o Flora

Pom o Flora, Gunnar Smolianskys ställe. Han har två stora bilder på väggarna där. Gå dit och kolla in dom. Ge den åldrande Mästaren en eloge.

Nibali var tung igår. Flög över de glashala stenarna i Touren. Froome gav upp. Jag misstänkte det redan dagen innan. Cyklister är som boxare. När de fått en snyting blir man sig inte lik. Man åker inte i backen två gånger och reser sig obesvärat. Den människan finns inte.

Det är varmt. Man ska inte vara i stan då det är riktigt varmt, men jag lider inte. Jag har lärt mig efter alla år i Grekland. När det blir varmt blir plötsligt lägenheten en möjlighet. Då kan man sitta på bakgården i skuggan. Det är fint. Det är perfekt.

Min workshop i Landskrona behöver folk. Häng på o anmäl er. Jag vet att det är mycket på samma gång. Festival och workshop men man kan ha roligt och arbeta samtidigt. Nu pågår Arles och tjurrusningarna i Pamplona. Det är sommar alltså.

Glöm inte Gunnar på Pom o Flora, korsningen Bondegatan/Borgmästargatan.

Populära inlägg