23 mm eller 25?

Stod på Cykelcity, skulle köpa en vattenpava till flaskstället. Mycket godis i den butiken. Personligen köper jag aldrig ngt annat än däck och ngt som jag verkligen behöver. I alla fall böjer sig en gubbe fram över mig då jag kollar på däcken: Jag kör på 25 mm, säger han. Jättebekväma och så har jag luftpatron, sådana kan man köpa på Biltema så slipper man ha en minipump med sig.

- Jaha, säger jag. Jag brukar inte punka så mycket, men en patron verkar ju smart. Han nickar och blinkar.
Vi har tydligen gjort upp en deal. Biltema nästa.

Ni ser hur det är. Jag har inte tid med någonting, mer än att göra film med Fricken. Nu har han en ny idé. Jag ska cykla in i stan i midnattssolen, landa på fiket och dricka en espresso. Det låter som en bra grej. Jag har ju helt tappat det här med fotografi. Senast jag plåta låg minneskortet i diket någonstans så det blev tomt på bilder. Även solen har sina fläckar.

Jag arbetar dock på. Det kommer nog ngt lagom till hösten. Undrar om inte Lundell då också släpper en ny bok? Han borde göra det om jag känner honom rätt.

Populära inlägg