Hur gör man?

När jag kollar igenom de här filmerna med vänner och andra, så är det ju helt underbart hur mycket bra fotografi det finns. Sedan går man till en ordinär svensk fotosajt och man gråter. Vad finns det där som överhuvudtaget kan matcha det jag visade här, de här filmerna. Ingenting. Det är ju hopplöst att det ska vara så, att det ska vara så svårt att se det underbara.

Det är fantastiskt att se Christer strula fram på Kulturhuset. Indicier, en av de bästa utställningar som gjorts på svensk mark. Timos fantastiska text i boken. Jag minns också hans hemska föredrag i salen på Kulturhuset. Det var då hans sjukdom hade börjat ta över. Kära, underbara, superbegåvade Timo.
Kul att se en ung JH, hur tiden går. Mary Ellen Marks otroliga bilder, ja så här kan jag fortsätta i timmar. Detta ljuvliga att man med kameran och orden kan skildra liv, berätta om något.
Tiden går, tiden går. I Landskrona kommer det grejer om Jean Hermansson vad jag fattar. Det blir fint. Ytterligare något att ta in.

Annars, missa inte min workshop i Landskrona den 22-24 augusti.

Populära inlägg