Giro Italia


Gud, vad de kör omkull. Det är hemskt att se. Ena dagen for dom ju omkull som snorgärs på asfalten. Och hur ont gör det inte. Cykel är en fantastisk sport men också väldigt otäck då det börjar gå riktigt fort och det är regnigt.
Jag saknar Nibala i Girot. Quintana verkar inte frisk, Cadel Evans tar täten. Han håller alltid en hög standard, men jag saknar Nibali. Han är min favorit alla kategorier. Sky borde få ihop ett bättre gäng också. Det är lite läge för Wiggins att få revansch efter ett svårt år.

Det är dags att raka benen nu. Kortbyxor på, ska köpa liniment så man kan köra kortbent. Igår körde jag fem mil och på hemvägen tog pastan slut i benen. Då får man säga till sig själv: Ta ditt eget tempo.

Så är det i politiken, kärleken och på cykeln. Ta ditt eget tempo.

Tillbaka till olyckorna. Nog åkte man i backen någon gång då jag tävlade, men inte som nu. Idag är det fruktansvärt att se hur de sliter sönder sina kroppar då de kanar i typ femtio blås på asfalten.


Populära inlägg