Vikten av ordning o reda

Det sägs att det viktigaste för en som mig är talang. Någon slags talang bör man ha. Min största gåva är att jag är trevlig o streetsmart. Jag tror på att läsa mycket, se på mycket bilder o arbeta, arbeta, arbeta. Sedan beror en del på dagsformen. Ibland är man bra, ibland dålig. Därför behöver man tid att arbeta.

Efter ett tag inser man vad man gillar o jag vet vad jag gillar  numera, typ Bresson, Kertesz, Strömholm.,,tyvärr är jag så ensidig att jag kan inte förnya mig mer. Jag är helt enkelt färdig med vad jag tycker om foto. Färgbilder har nästan aldrig fungerat med mig. 

Det som påverkar mig mest inom fotot idag är bildens kvinnosyn. Där har jag förändrat mig. Sunkig kvinnosyn, adjö direkt o mycket modern fotografi har sunkig kvinnosyn.
Det är som med tjurfäktning, såg det igår, direkt patetiskt 2014. Eller som brudarna som springer omkring i bikini mellan ronderna i boxning osv. 

Nog om det. Ska gå ner o kolla på vykorten igen, svartvitt, skitbra. 25 grader  minst på terassen. Glöm inte Landskrona  fotofestival 22-24 aug. Viktigt.

Populära inlägg