Cape town


Sydafrika. I morse gjorde jag en test om vilken stad jag skulle bo i. Det blev Cape town,  Jag gillade Cape town, påminde om Stockholm med vatten och en slags ytor. Det viktigaste för mig i en stad är parkerna, de lugna ställena som påminner om landet. Jag avskyr saker som Hötorget, Stureplan osv, en massa skrål och skrik. Nej, en lugn plats där det gärna får finnas ett fik, eller en restaurang.

Idag är det måndag och nu har jag skrällig hals,man kanske skulle ta en tablett. En annan behöver ju inte oroa sig för doping. Tycker lite synd om Bäckström, käkat samma piller i sju år och så blir det fel.Tydligen hade han värden ganska högt över det tillåtna och det sätter ju upp en massa frågetecken. Ljuger han? Eller knaprar han pillren i egen regi? Nu är ju regler regler, dvs någonstans drar man gränsen, men olyckligt var det. Matchen mot Kanada däremot var ju ett sömnpiller. Hur tråkig som helst och vi hade inte en suck. De var bättre på allt. Däremot var de svenska ledarnas reaktion patetisk. Har du torskat på doping så har du torskat, skit samma när meddelandet kommer.

Polarns slalomåkning gick ju sådär. Trist bana, men lika för alla, men det är tråkigt då det tar typ 10 åkare innan man börjar fatta hur man ska köra i banan om man ska komma ner på benen. Slalomworldcupen är ju helt hopplös numera. Det är så dåliga banor att det knappt går att komma på pallen om man inte startar bland de sju bästa. Det är bättre att bara köra parallellslalom. Då blir inte banorna sönderkörda på samma sätt och det är rättvisa för alla.

Nu är cyklingen igång, Andalucien runt. Valverde i form. Jag kollar mest om våren kommit på tvbilderna och det verkar den ha gjort. Träden blommar och det kommer grönt på lägdorna.

Populära inlägg