Söndag, den 19 januari 2014

Söndag. Man hänger där uppe i liften. Natten var lång eller kort, kunde inte sova. Något malde inom mig.
Tänkte på Dylans ordspråk att alltid måste man serva någon. Aldrig är man riktigt fri. Alltid finns det något som man ska betala priset för. Alltid, alltid.

Såg den förre ministern Sabuni, blev  impad av henne i intervjun. Skinn på näsan, kraft i den kvinnan. Jag kanske inte håller med henne i allt, men ett föredöme. Hon var väl den som hade mest livvaktsskydd av alla, hela tiden. Bara för att hon har ett mörkt skinn. Man kan bli galen för mindre.

" You have to serve somebody", good old Dylan. Micke Berg, vem är han? Håller jag på att få nya värderingar? Det var  kanske  därför natten var så lång? Tog en semla, den sjunde i år. Nu räcker det.

Såg skidåkaren Hellners överkropp igår. Har alltid tyckt han sett tunn ut. Jesus, vilken kropp, som ett vackert svarvat stenblock. Ta mig fan BARA muskler. Imponerande.

Jag gör en plan för varje dag. Varje dag innebär att planen går i bitar. Det gör inget. Det är vandringen på vägen som är målet.

Populära inlägg