Ryssar o semlor

Jag tycker väldigt mycket om den här bilden. Den här unga kvinnans utstrålning av tilltro till livet, lite oskuldsfull, men ändå ute och demonstrerar mot rasismens i Kärrtorp. Hon tar ställning för sin egen framtid. Jag tycker det är en härlig bild av skönhet, jävlaranamma och framtidstro.

Till något mindre trevligt. Om jag inte hade så mycket erfarenhet av en viss typ av ryssar så skulle jag inte skriva det här. Vecka ett och två i Åre är ryssarnas veckor. Finns det något otrevligare människor? De kastar sig ner i liften, stönar, stånkar, är ofta stora som hus, skriker och har hela tiden en förbannat otrevlig attityd, gormar liksom. Jag är social, hejar och snackar med alla, men ryssarna går jag fan bet på.

Sedan har de ofta dyra skidor och åker som idioter. I början då de kom till Åre vräkte de verkligen ut sig, lämnade utrustningen på rummet, som ett bevis på att de hade råd. Idag är de inte lika kaxiga eftersom Ryssland inte verkar må så bra.

Gick på systemet, en snubbe framför mig köpte femton vinpavor och jag skämtade med honom och hans fru om de tänkte öppna restaurang. Det funka liksom inte, blicken jag fick var inte snäll. Ytterligare en idiot. Hade det varit en spanjack hade jag varit hembjuden på middag efter den kommentaren. Det finns folk och folk om man säger så och efter haveriet på systemet gick jag och drämde i mig årets första semla och det var fan inte kattskit.

Populära inlägg