Moments of life,










Jag skrev om att jag skulle gå igenom 2500 bilder och kasta 2300. Det blev ca femtonhundra kastade. Jag tycker om att kasta grejer. Hela min livsfilosofi handlar om att ha minsta möjliga för att vara effktiv, bo litet, låg hyra, inte släpa på en massa skit.

En gång i tiden kastade jag fyrtio negpärmar, hade åttio. Jag hade givetvis sorterat många gången men jag gillar också känslan av att ta en chans då jag kastar. Att jag möjligen kastar bort bra bilder. Jag gillar den känslan att jag kastar bort något bra jag har gjort. Det känns kreativt, måste göra nytt.

Jag kan inte ha för många bra, gamla bilder. Ingen fan orkar kolla på mer än 150, max 200 bilder på en utställning. Tror man det så tror man fel och därför behöver jag inte mer än 200 bra gamla bilder.

Det som sker ät att de gamla bilderna hela tiden ses av nya generationer och på så vis blir de aldrig gamla.

Nog om det,

Populära inlägg