Whiskey

Jag diskar. Jag sopar golven. Jag sätter på tvn. Jag stänger av tvn. Jag behöver en whiskey. Jag har ingen whiskey. Jag ser ut över en svart kväll, natt, snart morgon. Sven, har härjat strax under mig. Ser långtradarna
som står i diket. Minns långtradaren förra året som skenade mellan bilarna då någon smällde en älg mellan Åre och Frösön.
Jag minns Audin som snurrade framför mig då jag nästan var hemma. Förarens märkliga blick då han såg fronten på min Volvo innan jag smet förbi honom på insidan.

I morse var återigen en av dessa BMW-ägare i farten- Det hade snöat, säger inte mer. Jag skottade ut honom, sedan skulle han köra ut bilen ur snön. Jag säger bara det. Det hade snöat. Ibland ber man till Gud om bättre bilar och bättre däck.

Det är konstigt hur arbete kommer till. Kanske så här. Man stänger av tvn, diskar, sopar, sätter på Bob Marley i lurarna och har man tur kommer det något. Mest av allt behöver jag en whiskey. Jag har blivit en dålig resenär. Hädanefter ska jag ha det som förr. Alltid ha en whiskey i väskan. Då behöver man inget annat.


Populära inlägg