Retro 207

Jag satt på kvällarna på min favoritkrog, tänkte på mitt eget barnalstrande. Hur P-pillren kom på sextiotalet och kvinnorna förändrade sig. Från att det i princip varit omöjligt att få sex, till att ha det hela tiden. När jag började träffa kvinnor i sjuttonårsåldern var det stenhård korsett och dragkedjor som gällde. Det var som förgjort att få till det. Ett år senare hade något hänt? P-pillren introducerades med en väldig fart och efter det var det bara: Kom unge man och låt oss sexa lite. Det var faktiskt lite nervöst. Kvinnorna fick något osynligt övertag och det tog ett tag innan man vande sig vid det nya läget.
Jag bodde i kollektiv där vi hade gruppsex på schemat en gång i veckan. Det var givetvis för svårt. Ingen stod ut och kvinnan som introducerade det hela tog livet av sig en kväll när jag var bortrest.


Populära inlägg