Resa i livet och i världen.



Vad är en kamera? Ett tredje öga, eller hur? Det är populärt med sk gatufoto nu. Kanske skulle man ställa sig några frågor? Varför står jag alltid fem meter ifrån? Varför använder jag inte mitt tredje öga till att SE på andra människor, så de SER mig? Varför tar jag så många bilder på ljusspel, eller varför tar jag en massa bilder med mobilen rakt in i solen?

Vad vill jag med mina bilder? Vem ska se mina bilder med mobilen i solen?

Varje seriös människa måste ju fråga sig VARFÖR? Om allting måste man fråga sig varför och helst inte svara därför.

Varför har gatufoto blivit en ny form av solnedgångsfoto? Varför fotograferar så många folk med väskor dragandes efter sig? Varför tittar man inte på människor så de ser att jag tittar på dom, så de ser att jag vill se dom och att jag vill att de ska se mig?

Inte fan vet jag? En som håller färgen och belönats efter det är Thomas H Johnsson. Här kan vi snacka om en kille som ser, blir sedd och ger sig fan på att det ska fortsätta att vara så. En fotograf ska se och bli sedd.
Thomas har fått ett fint pris i Landskrona.  Stort Grattis.

Populära inlägg