Pussy Riot

Wenke o jag tar en morgonpromenad i julslasket. Det är helt stilla, hittar några krogar i mina gamla hoods som ska undersökas framöver. Läser DN, bruden i Pussy riot har knappt lämnat fängelset förrän hon öser galla över Putin. Snacka om ballar, snacka om mod, vilken brud. Hon manar till bojkott av OS, vilket jag också stöder, trots att mina käre vän Axel ska köra slalom där. Inget vore bättre än bojkott av OS och Putin.

i Spanien går ju det där vansinniga förslaget som jag skrev om igenom. Europa faller snabbt nu. I DN kunde jag också läsa den makabra nyheten att en etta på 37 kvm i allmännyttan kostar över tio lakan i månaden att hyra. Och att det stod många i kö för att hyra den. Vi har verkligen fått ett klassamhälle och jag tror snart vi har ett slags inbördeskrig i Europa.

Som sagt, vi ska fira jul och jag tänkte på Jesus för Wenke sa att OM han hade varit med oss idag så hade han garanterat varit på demon i Kärrtorp.

Lev väl vänner och hoppas på snö.


Populära inlägg