onsdag

Ofta tänker jag på att hoppa av den fotografiska världen. Igår var jag på Jhs boksläpp. Trevligt, men som vanligt känner man igen nästan alla nyllen. Känns som en liten värld. Kanske skulle man bara åka till Arles och skita i resten? Det måste vara något mer, liksom. Det är som Alla är fotografer, som går ikväll. Jag är inte så intresserad, men många är det. Jag frågar mig själv ofta: Varför? Eller som igår, på Street på Fejan, en sjukt ointressant bild, som bygger på jävla massa photoshop får massa gilla. Ser inte folk att bilden är helt körd i photoshopmaskinen? Helt värdelös...

Ja, så där kan man gå på. Nej, jag återgår till det gamla bilderna. Lugnet. Ser en del på tv, Cesar Milan, han med hundarna, är ju otrolig. Jag bara njuter av detta program. Sedan ser jag också på folk som ska köpa hus i värmen. Oftast kommer de från England. Man behöver bara se ljuset då de kommer till Frankrike eller vad det är, så förstår man var man vill bo. Ljus är allt.

Är det någon som har en pocket, Lx3, lx5, att sälja till mig för en 1500 kr, snabb affär, meddela mig i så fall
på mickeberg@hotmail.com.

Vad är fotografi förmig? Ett sätt att berätta en historia, Jhs bästa bok igår, Ende und anfang, hade en slags roadmoviefeeling, en story någonstans. Nog om det, nu är det dags att gå ut i mörkret.

Populära inlägg