Linje 1/Kärrtorp






Linje 17. Kärrtorp. En helikopter hovrar i luften. Det väller in människor. Det känns som jag befinner mig i Madrid och demonstrerar. Det känns att det är på allvar. Att svenska folket säger nej till rasism. Det är många, många. Undrar hur många rasisterna skulle få ihop på en demo och ändå tillåts de härja så fritt. Säg att de i  en lycklig stund lyckas mobilisera 200 personer. Över 16000 personer hade anmält sig på Facebbok till demon på Linje 17. Hur många det är på Torget vet jag inte, men den är mycket, mycket människor.

Demon drar igång genom Kärrtorp. Jag ser många jag inte sett på många år. Vänner som flyttat från innerstaden till orter längs linje 17. Ett gäng trummor starkt i täten.

På Kärrtorps idrottsplats blir det snabbt fullt. Samma idrottsplats där nassarna tränade för sina aktioner för ett tag sedan. Nu tas gräsmattan tillbaka av de som inte vill ha rasism.



Populära inlägg