Bilder och den nya tiden.

Här ser man bilder från olika perioder. Min mormor, en bild jag fått av Affe, en del gamla och ett negg som ligger och skräpar. Nu har jag varit med ett tag i den nya tiden. Jag var nog en av de första som började skriva fotoblogg, som gjorde böcker på Blurb osv, som använde mig av det moderna mediet internet.

Det startas grupper, nu är Gatufotogrupper på modet. Hur jag än funderar så fattar jag inte riktigt hur det går till men alla grupper kollapsar efter typ två dagar. Varför? Ja, det är väl inte populärt att säga, men det är ju nästan bara skitbilder i dessa grupper. Och varför det? Jo, för det finns inga redaktörer som hejdar skiten att sprida sig. Folk fullständigt vräker in bilder för det GÅR att vräka in bilder.
Ingen verka tänka: Är det här en bra bild? Håller den? Eller kanske ska man ta och försöka jobba ihop ett gäng bilder?

I alla fall. Jag ger upp. Det är meningslöst att försöka ge sig in en konstruktion där allt är bilder, där inget värderas, där vad som helst glider in. Visst, på Facebook ser man ju tydligt hur de bästa bilderna får absolut mest Gillaprickar. Folk är ju inte idioter. De vet vad som är bra eller dåligt. Det är fotograferna som måste skärpa till sig, jobba mer, visa mindre. Svårare än så är det inte.

Populära inlägg