Retro 130

Jag gör som vanligt, tänker efter, går tillbaka, kollar, vad har jag glömt? 1969, Gärdet, en glansplåt, snygg, dyr jacka och en Nikon F jag köpt på Hornsgatan. Tänkte på mitt labb, hemma på Blekingegatan. Ett kallt rum som knappt fungerade på vintern, andra labb. Det i Lund, där vi spillde fix på vackert trägolv varje dag. Det på Brunnsgatan där pianostämmaren under en natt fick mitt läckande labb rakt ner i sina dyra pianon. Och nu, då man sitter och glor i en skärm. Samma sak, men olika.

Vad är det som driver? Kåtheten, att jag alltid blir kåt av att arbeta? Att jag alltid har lust på sex då jag arbetar? Att jag saknar instrument för att beskriva vad mitt arbete handlar om? Sex, kåthet, lust, drömmar,,,inget annat, glöm det storpolitiska. Det är lust, sex och knulla och en viss portion av ömhet.

Populära inlägg