Hyr ut min lya, två rum o kök, 7000 kr i månaden, perioden jan, febr,,,,är du intresserad maila. Granne med Vita Bergen, om vi säger så.
En vacker, regnig dag. Påminner om då Miller sitter på ett fik i början av "Stilla dagar i Clichy", spanar på en brud, är lite småsugen på livet och lyckas ragga upp kvinnan i fråga. Det är så det är med livet. Regn är inte viktigt, men jag sitter och tänker på La Gomera, Andalusien eller Portugal i slutet av mars. Vart åker man om man vill cykla och arbeta. Portugal kan vara grinigt, lutar åt Andalucia eller La Gomera. I så fall hyr jag ut lyan i april också,,,så kan det gå, så kan det gå, kanske i mars också då,,,ja, tänk efter...

Jag rullar på med livet. Fikade med en trevlig lång karl som tyckte han lärt sig en del av min blogg. Det var vackert sagt: att man kan ha lärt ut något, framför allt mina länkar tycker jag kan vara värda att kolla på.

Man måste ha ett öppet sinne, men också vara ganska säker på vad man gillar, vilket i sin tur inte innebär att man inte kan ändra sig.
Ni ser, hur jag garderar mig. Var finns framtiden i fotografiet och i berättelserna överhuvudtaget? Är det många framtidar vi  snackar om?

Det luktar gott i trappen, vi har fått en ny röd matta, känns lyxigt. Träffar grannen, som har rosa bil och ofta lockigt hår på morgonen. Nu är det rakt och hon snackar trevlig jämtska. Sånt kan glädja en då och då.
Det regnar ute, Miller har gått hädan, min lya står där den står och framtiden är mars och april.

Kommentarer

Populära inlägg