Retro 27.

Nina i Christiania. Vi var på väg på turne med Jordcirkus och vilade en dag eller två i Christiania. Jag tror det är omkring 1982? Det är en vacker bild, den fyller mig med en slags ömhet. Detta hårda arbete, de fina barnen, tiden, kärleken vi ägde i vår lilla grupp där vi trodde på ett annat liv, ett annorlunda liv.

Jag älskade Christiania och jag älskade Jordcirkus, båda för de hade en sådan stark livslust. För en fotograf är det ett paradis att få verka i en miljö som lever, som tror på livet, som vill få något uträttat. Dagens fotografi är idag ett utslag av tiden, i alla fall väldigt ofta, oskön, utan hopp, förfulad, tillkrånglad.

Jag är en romantiker som tror på hårt arbete, på livslust och kollektiv kärlek. Det fick jag i Christiania och med Jordcirkus.

Kommentarer

Populära inlägg