Jag skrev om Love on the left bank för ett tag sedan. Ed van der Elsken plåtade sina unga polare på en bar. Det finns en massa gubbar som gör samma sak, de fikar och plåtar varandra. Är det lika bra som Love on the left bank? Jag frågar mig bara? Vad är skillnaden?

Det snackas om olika filmformat. Även det digitala har olika filmformat. Storformat är de här läsplattorna folk kastar upp i luften och plåtar med. Ibland undrar jag om de tar skydd mot kulor från en fiende då de kastar upp sina plattor i luften och trycker på någon knapp. Det borde bli skarpt som fan, eller?

Förr diggade jag att kolla på bilder av andras labb, typ Doisneaus, eller Sieff. Ibland gick jag rent bananas när jag såg ett cool labb. Doisneaus labb är nog det coolaste jag sett. Här är i alla fall mitt labb. Ni fattar att man slaggar mycket i soffan mellan varven eller jagar ner på närmaste fik då det tar emot.

Smollan visar två stora bilder på Pom o Flora, korsningen Bondegatan/borgmästargatan. Kan vara värt att spana in då fikat på nämnda fik håller toppklass  och både jag och Gunnar sitter ofta där vilket är en garanti för elaka samtal.

Kommentarer

  1. HAHAHAHA...... Tar skydd mot kulor!!! Jag hade nog en liknande tanke när jag såg nån för första gången ta kort med en surfplatta. Undrade vad i helvete de höll på med?!!?!
    Hur som helst... Upplösningen är kassare än på en telefon. Så nu vet du.
    Mora Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg