Booktease, från Emmit Govin, mycket bra
Sergio Larrain, lika bra.

Days goes bye, som jag brukar säga. Snart vinter, jag som älskar vintern och snö. Och sommaren och hetta. Höst och vår är inte min likör. Det får bli värsta arbetstiden.

Har cyklat 300 mil sedan mitten av april, kunde ha varit mer, men plötsligt tappade jag lusten, men igår återkom den. Kändes underbart att dra några mil.

Satt med några polare igår, snackade världsläget. De såg inga mörka moln vid horisonten, trodde sossarna skulle fixa allt. Jag kände mig skeptisk, sedan spelade vi biljard,,,hahaha, finns ingen uslare än mig,kan knappt pricka bollen, men det är härligt att sitta med polare i en ruffig miljö, snacka bild och livet och dricka en pilsner.

Böcker? Konstigt nog så kommer det allt mer gamla böcker, som de ovan, och det känns så bra. Igår då jag skulle redogöra för polarna vad jag sysslar med så kändes det så futtigt. Jag gör böcker och utställningar, kunde knappt förklara för mig själv vad jag gör, vad det har för betydelse osv, men hur många av oss känner inte så inför vad vi gör? Hur många känner något annat än det dom gör är futtigt?

I alla fall blir det futtigt om man lyfter blicken, ser molnen, havet och bergen. Då ser man vilken liten skit man är.

Kommentarer

  1. Näe, man blir glad över att se något stort.

    /k

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg