Den lilla världen och den stora. Träffar en granne i trappan med omlindat ben. Hennes hundar, små terrriers, hade slagits, hon gått emellan och blivit biten. Sedan hade hon bara två hundar istället för fyra. De saknade hade blivit överkörda utanför porten.

Tuffa tag, sedan slår man på nyheterna. Fan, allt är ju åt helvete. Och då menar jag allt och Moderaterna ska fixa till ett nytt jobbskatteavdrag. Jag menar, hur mycket ska man stödja de som redan har?

På något vis är det hela så sjukt så man fattar ingenting. Finns det någon lösning? Går det verkligen inte att trycka på OMSTART. Få ett nytt tänk med hederlighet och omtanke som grundvärde?

Jaja, nu går Egypten in i ett inrikeskrig. Spanien, Grekland ska man inte ens tänka på: Betänk deras historia, styrda av fascister under långa perioder, ser alltså inte ljust ut.

Jag försöker hålla mig i den lilla världen och så läser man om maten, lunchmaten. Att det inte är kyckling man får på tallriken osv,,,proppen går ur allt och jag passerar Lidl, går in och handlar. Varje gång jag går på Lidl så får jag en konstig känsla, att det är skit och bluff rakt igenom. Var finns de ekologiska alternativen? Ägg är det enda ekologiska jag hittar. Nu, när vi vet att ekologisk mat är livsviktig för planeten.

Ja, vilken jävla blogg det blev, men man måste ju ta tjuren vid hornen ibland.

Populära inlägg