Nina slår på cymbalerna i Hamburg. Jordcirkus vinner en gatuteatertävling. Det var en underbar resa, två bussar, kärlek, fina bilder.

Fuerteventura. Älskade den ön, innan den blev för turistifierad. Ett tag hängde jag mycket i de trakterna, alltid bra väder, platt, hade en ide om att flytta dit.

Irland, inspirerad av Jean Hermansson, bilden från Dublin, men jag stack snabbt upp till Belfast, där jag var full och inspirerad i två veckor i sträck.

Skogsnäs, detta vackra kollektiv som i dagarna firade 40 år. Stället var som en vacker tjärn i en mörk skog. Jag älskade Skogsnäs, fantastiskt ställe, fantastiska människor, det blev hyfsade bilder.

Tina Messing och jag i Istanbul. Vackra, fina Tina. Underbar människa. Jag har haft den otroliga lyckan att få leva med de bästa kvinnorna. Det är egentligen ofattbart hur bra dom varit, allihopa. Kanske för bra för mig. Om jag ska vara tacksam för något i livet så är det kvinnorna jag levt och lever med. Smarta, roliga, mördande vackra. Tina och jag var i Istanbul på jobb. Hon skrev som en Gud, sedan försvann hon efter tio år till Gotland.

Skögsnäs igen. Jag plåtade en del hemförlossningar, vackra saker, komplicerade saker. Inget påminner en så mycket om döden som en förlossning. Jag tror jag varit med om sex stycken? Alla har varit lika otroliga.

Jag och Maja, en tur kring Mariatorget. Mina barn har åkt mycket cykel och vespa. I Grekland hade jag en på tanken och en bak. I Stockholm hade jag alltid två på cykeln. Underbart att cykla och köra vespa med kidsen. De sa alltid: Kör fortare pappa.

Tina i hatten och Gunnar Lindstedt, den grymme journalisten. Vi var ett gäng, hängde på Söders Hjärta.

Johan Tell, snackar om Strömholm.
http://urplay.se/Produkter/174557-En-bok-en-forfattare-Post-Scriptum


Populära inlägg