Lifvet


Två bilder från samma tillfälle, samma bild, men olika beskärningar. Jag tog en Iphonebild på grabbarna, drog bort färgen i PS och sedan beskar jag lite olika. Tja, wjat to say,,,,

I morse väckte katten mig halv sex, fick liksom tid att tänka på ett och annat. Läste om en snubbe som cyklat jorden runt. Intressant kille, men det intressantaste var att hans förra tjej sa åt honom att han skulle skriva ner på ett papper vad han ville göra i sitt liv. Det viktigaste han ville göra.

Jag tog fram ett papper och skrev ner följande.
1. Flytta till ett ställe vid Medelhavet, där det finns fik, berg och cykelvägar. Tarifa, är ett sådant ställe, eller Malaga, Barca, osv,,,
2. Jag vill att min ogifta fru ska kunna skriva på heltid, sluta sitt jobb så hon kan resa nonstop med mig, typ Salgados familj.
3. Köpa en stor husbil
4. Om jag ska flytta inom Sverige så får det bli till Erstagatan eller ner mot Mariatorget.

Sedan skrev jag ner vad jag inte vill.
1. Inte bo på landsbygden i Sverige

Sedan blev det tomt.

Sedan många år har jag en dröm om ett litet ställe i värmen, nära fik, vatten, berg. Ett ställe där jag kan skriva, arbeta, plåta, spankulera omkring. Så enkelt det är med ens drömmar. Man får väl se till att genomföra den hör sista drömmen snart.

http://www.americansuburbx.com/2011/08/interview-brassai-with-tony-ray-jones.html


Populära inlägg