Läser Croneman i DN, om fotboll. Han och jag har oftast exakt samma åsikter om det mesta. Annars kan DN få mig att ruttna rejält. När SVD kör stenhårt med att hyrorna ökar som fan efter den nya lagstiftningen som ger folk rätt att hyra ut i andra hand, tror medelpriset nu för en tvåa låg på 11 500 kr, så fiser DN omkring med att priserna på borätter gått ner,,,ja vad då? 1 procent och det för att det är sommar.

Nej, tillbaka till fotbollen, som är ett moraliskt moras. Herrfotbollen har ju helt spårat ur. Varje gång jag läser om Zlatan så äcklas jag. Det sägs saker som" han kan inte gå dit eller dit, för de kan inte betala de pengar han begär".

Zlatan o co har så mycket pengar att de kan leva bekymmersfritt tio liv utan att ens behöva fundera. Hur var det om en fotbollsspelare någon gång gick till en klubb för att han eller hon gillar klubben, för att de känner att de tillför något, för att de sympatiserar osv,,,nej, bara stålar, hela tiden stålar. Äckligt, o inget annat är det.

Nu ser jag Zlatan i tidningen. Vad gör han? Kör vattenskoter, detta helvetespåfund som skulle totalförbjudas.

Som sagt, fuck fotboll, fuck alla idiotiska, penningkåta fotbollsspelare, inför lite lagkänsla, politiskt medvetande och social ansvarskänsla och för fan, sluta kör vattenskoter.

Populära inlägg