Vad vill Bob Marley mig på landet? Min ogifta fru är olidlig. Ena sekunden ligger hon i trädgården, i nästa ska hon dammsuga, eller vill att jag ska diska, klippa gräs, rensa bort värsta stenarna.
Själv stirrar jag bara. Helt slut. Dagens sexmilare var av typen,,," kommer aldrig att orka hem". Fy fan, tog helt slut i motvinden o när jag passerade Skavsta så funderade jag på att åka in och lägga mig som bagage till Rom eller något liknande.

Hur fan kan kvinnor ha sådan energi o hur fan kan de uppfinna så mycket att göra? Hela tiden har de ett nytt projekt?

Jag stirrar. På fåglarna, på träden, på himlen. I hjärnan går tomteverkstaden för fullt. Jag skriver böcker, jag funderar på vilka väl utvalda människor jag ska be gå o dra något gammalt över sig, jag funderar på Contador. Idag såg han inte speciellt klen ut....mörkar han...?

Ja, o min ogifta fru kvittrar och städar och rensar ogräs och ska promenera. Suck, känner mig som Kronblom. Kan man få ligga i soffan, dricka en virre och bara vara?

Populära inlägg