Sitter och lyssnar på Johnny Cashs Hurt, vilken låt Vilken sorg och vilken storhet. I slutet av sitt liv levererar han något som är fyllt av allt livet innehåller, med stringens, sorg, kärlek och oerhörd integritet. Vilken snubbe.

Kom att tänka på Käre Lundell. Han borde väl ha lite nya alster på gång snart. Det drar ju mot sommar och tidig höst och det är då han brukar leverera. Vore kul om han kom med något mästerligt som täppte igen truten på gnällspikarna. Lundell kan göra bättre grejer än de flesta.

Var ska man bo. Med åren blir jag allt mer övertygad om att Sverige är min hemvist, men jag vill bo med utrymme, plats för arbete, men jag vill också ha en Medelhavsfeeling,,,ja, man kanske ska bo vid Medelhavet ändå? Jag kan aldrig få någon ordning på det hela, men jag tycker om de krispiga morgnarna i Sverige, då solen stiger upp och det är dagg i gräset, sedan går det över i sol, en solig eftermiddag och natten då solen faller ned bakom träden. Tyvärr kan jag tycka att de dagarna är för sällsynta, men då de kommer är det fantastiskt.

Såg filmen om Sven Lindqvist. Han är bra, har skrivit många bra böcker, men det var också en lite sorglig film, snyggt upplagd. Det är kanske den vägen vi alla ska vandra. Ung, sedan gammal, sedan gammal och sjuk. Som Johnny Cash i Hurt. Se videon. Ett mästerverk om livet.

Populära inlägg