Nu är Girot över. Att se Nibali cykla uppför med snön runt omkring var helt magiskt. Jag såg alla klassiska bilder jag hade tagit om jag varit där. Helt underbart, var som en målning över stor mänsklig förmåga. Det var fan ödmjukt inför naturen på något vis.

Ibland tror vi att vi bestämmer över naturen o så läser man om älgarna o fiskarna som dör i södra Sverige . Jesus, då blir jag kallsvettig. Man fattar hur kort avstånd det är till oss människor från djuren. Vi får verkligen skaffa oss en indiansk naturinsikt, vårda o behandla med respekt.

Mitt liv på landet är underligt. Vet inte ens var kameran är? Det är klippa gräs, cykla fyra mil o tömma dasstunnan o därefter sitta i två timmar o bara kolla på hur koltrasten fångar maskar. Otroligt kul. De ser att gräset rör sig underligt då masken kryper under jord o gräver fram den.

Där ligger man i lä. Jag vet inte hur mitt liv blir men kanske flyttar jag ut på landet, skaffar husbil o gör långa resor varje år? På något vis är det det mest lockande alternativet om jag inte ska flytta till Spanien, Berlin eller Naxos.

Igår då jag cyklade kom jag att tänka på rytmen, flödet, vikten av att ha flyt. Det är mycket folk idag som har börjat cykla men de fattar inte hur man cyklar. De bryter sig fram på tunga växlar, men kolla en bra cyklist. Blixt stilla på cykeln, bara benen som snurrar, helt avslappnat, meditativt. Det är inte farten det handlar om, det ät flödet , tanken, vinden, meditationen. Nog om det, trevlig söndag.

Populära inlägg