Marcus Birro är verkligen en människa som jag har svårt att få grepp på. Ofta skriver han väldigt bra, väldigt suggestivt. Jag tycker om hans skrivsätt. Hans syn på saker och ting är ofta lite olika mina sätt att se på olika saker, men han beskriver sin syn så ärligt att det går inte att inte respektera honom.

Han har dessutom ofta väldigt rätt i det han tycker, även om det inte är up to date många gånger. Han har sin tro, och  det är fina grejer att tro som han gör. Sådant kan man inte tycka illa om, för om alla höll sig till en religion på det rätta sätter, brydde sig om sina medmänniskor på det rätta sättet, så skulle vi ha en bättre värld. Helt klart, men lika klart är att även inom religionerna styrs det ofta av värsta typerna, egoistern, maktmissbrukarna, krigshetsarna, de som är rädda för det olika, osv.

Ni vet själva vad jag menar. I alla fall Birro, står för mig, för någon slags öppen, egen ärlighet och sådant måste respekteras och i vissa fall diskuteras och det är han också beredd att göra.

Vårt hockeylag. Jag såg en period igår, amen, hur dåligt har det blivit? Vad är det som händer med hockeyn? Min teori är att den blivit för amerikaniserad, att man tagit till sig det värsta egot, de sämsta
av allt och låtit kommersen styra för mycket och nu ser vi resultatet. Bedrövligt. Och det gäller inte bara spelarna. Även kommentatorerna har drabbats av den här idiotiska amerikanska kommersen. Suck, säger jag bara.

Girot, vad sa jag? Att Wiggins skulle krokna osv, skrev inte att Uran skulle ta över, men tänkte det. Stackars Kiessakoff, som inte mår så bra och inte orkar. Måste vara jobbigt att inte kunna hjälpa Nibali. Hoppas han verkligen kommer igång till sista veckan för han behöver det för sin egen skull. Nibali har ju heller inte mycket hjälp, i alla fall inte om man jämför med Sky, vilket lag.

Jag tycker det här med Svt känns underligt. På helgerna på landet försöker vi ibland se på svt, men man blir ju mörkrädd. Hur har det blivit så idiotiskt? Det finns ju aldrig någon spets på någonting på svt i helgerna. Det är som min ogifta fru säger: bara idioti.

Nog om det. En vacker dag idag också efter regnet igår. Alla är glada och europakrisen fortsätter att växa.

Populära inlägg