Idag vaknade jag med personlig härdsmälta. Först en riktig rökare av pollen, fan sa trött jag var redan innan jag vaknade. Sedan nyheterna. Allt detta våld mot kvinnor, överallt. Indien, USA, Sverige, man står ju fan inte ut.

På det läser man om hur Afrika återigen sugs ut. Nu av kineserna som köpt upp halva Afrika,mm, mm...var är världen på väg?

Sedan på det lokala planet. 70-80 talisterna. Hur har de blivit som de blivit: Det verkar vara en generation som tror man kan göra hur som helst. Jag säger bara tvättstugan. Hur det kan se ut då en 70-80 talist varit där. Att hålla tiden, tex, verkar vara omöjligt. Konstigt att alla andra klarar det, till och med den värsta fyllskallen i husen fixar det, men inte 70-80talisterna. Den genrationen är också den enda som helt utan att blinka tar hur stora lån som helst för de tänker inte betala tillbaka dom.

Ja, Ni hör. Ingen enkel dag idag. Man skulle kunna säga att jag gnäller men OM man vill se världen med öppna ögon, inte bara huka framför nyköpta tvn, så ser det fan inte rosa ut.

Idag är det Girot igen. Astana, inte fan fattar jag vad Kiessakoff håller på med. Ska han hjälpa Nibali? Han gör ju inte ett skit, släpper i alla backar. Det ser jäkligt konstigt ut. Wiggins ser stark ut, men Evans och den långe krokige ser också bra ut. I alla fall, hittills ett jävligt bra giro och Vacchi är som vanligt helt suverän.

Populära inlägg