Morgon, man sitter och stirrar.. Gråväder, hatar det, går inte att plåta i, alla kroppens funktioner lägger ned osv,,,gråväder/hatväder.

En vecka kvar till att åka skidor. Bort med snön sedan, vill ha värme och liv. Satt och funderade på skillnaden mellan Berlin och Stockholm. 77 procent hyresrätter i Berlin, kvmpris för lyor, 17000 kvm, samma pris som i Stockholm då utförsäljningarna började. Idag är priset uppe kring 60 000 kvm i Stockholm, holly shit. Det stora skillnaden är dock kulturen, kulturutbudet. En stad som lever och har många innevånare som sysslar med kultur får en speciell stämning.

Tänk på något annat? Hur mycket kan man experimentera med bilder utan att det tappar stinget? Jag är för det klassiska, sedan kan man bygga upp den bildvärlden med texter, musik, men att gå in i bilderna och rota för mycket med collage osv tycker jag är trist. Jag tycker det är för mycket yta idag, vill inte nämna några namn, men då man går på utställningar så känns det alldeles för ofta sökt.

Jaha, det var dagens gnäll. Det regnar lite nu. Ja då kan man lika gärna slipa ett par skidor eller gå och lägga sig. På lördag är det spjutskjutet(skutskjutet) som jag tänkte försöka göra ett reportage om. Åres stängningsdag som har ett eget snällt störtlopp.

Nog om det. Jag får nog skriva en ny blogg senare, för jag skrev om alldeles fel saker denna morgon.

Kommentarer

Populära inlägg