Morgon i stan. Läser om Nina Lekander som bor i Prenzlauerberg i Berlin numera. Hur Prenz.. blir upppiffat och hur många hyr lägenheter som den sedan hyr ut igen som feriebostäder osv,,,samma gamla vanliga idioti. Nu ska det väl stoppas och det är på tiden.

Sossarna då? Suck, nu när de hade chansen att visa på ngn slags radikalitet så driver man som vanligt igenom ett förslag som är så tandlöst och utan fasta gränser så det betyder i princip ingenting. Dagen efter har jag redan läst fem olika tolkningar på förslaget och givetvis kommer det att bli som vanligt, dvs som borgarna vill. En sak är då klar. Sossarna får aldrig mer en röst av mig.

En annan sak som irriterar mig är den sk förhandling jag/ vi driver med Fotografiska. Enkelt uttryckt så verkar de helt handlingsförlamade. Jag fattar inte vad de håller på med där nere i grytan?

Jag ska ställa ut på ett annat ställe upp i norr. Sköts superproffsigt, snabbt, enkelt, gott humör, fina mail, inget jävla toktjafs, raka puckar, inga sura miner. Fotografiska har allt att lära.

Affe la in en bild på mig på fejan där jag håller i en kamera. Vet inte ens vad det var för kamera och skiter blankt i det, men en massa folk har kommenterat. Ja, det är så det är. I alla fall var kameran snygg och jag snygg. Det är väl det enda som räknas.

Det drar ihop sig till slutet av april, vår och sedan sommar och det är ett jävla gnäll om vädret. Jag vet att jag är sjukt lycklig som alltid kan vara ute hur mycket som helst, men en sak kan jag säga: Det är inget speciellt jävligt  med den här våren. Jag har sett värre och bättre, men personligen tycker jag den här våren är skitfin. Solen skiner, det blåser inte, nätterna är lite halvkalla, snön ligger kvar i bergen, allt är perfekt alltså. Inbilla er inget. Det blir sommar framöver, svensk sommar, typ två dagar som jag brukar kalla sommar, dvs två nätter man kan sitta i T-shirt klockan tolv på natten. Och kan man det så vet man att myggjävlarna äter upp en in till benen. Nä, kyla är grejen så länge det inte håller sig kring plus 25 grader på natten.

Nog om det, keep it up.






Kommentarer

Populära inlägg