Jag går igenom mina bilder. Jag ska ha utställning snart. Det är en fin tid. Jag ser att jag ser på världen med en slags ömhet. Trodde jag inte, eller så ljuger bilderna, men det är ju sagt som det är sagt: Bilder ljuger aldrig, däremot ljuger bildtexter ofta.

I varje sant tagen bild finns en sanning. Det ska man alltid komma ihåg. Min bildmaskin har fångat bilder från 1967 till 2013. Den dör aldrig, blir dock trött ibland. Det ska man också komma ihåg.

Den översta bilden är tagen 1967, en kall vår i min sommarstuga. Den understa, på Skansen, någon gång i början av nittiotalet. Emellan ryms det bilder från Belfast, Istanbul, Röda Rummet, Berlin och Christiania.

Kommentarer

  1. Vad ska du ställa ut,
    gamla bilder tagna med film eller digitala bilder tagna med dagens kamera?

    De gamla negativen med kornet är härliga som bilder. Har själv lagt upp några på min hemsida.

    SvaraRadera
  2. Jag berättar när det är klart.

    SvaraRadera
  3. Fotografiska då med andra ord.
    Lycka till
    mvh
    Morgan Larm

    SvaraRadera
  4. Riktigt bra bilder som vanligt, skulle vara kul med en storie till bilden på snubben och hunden. sann eller diktad spelar inte så stor roll, men den bilden rymmer så mycket tycker jag.
    -affe

    SvaraRadera
  5. Nej, inte fotografiska. Bilden på hunden är tagen i Istanbuls basarer. Det var en väldigt trött hund som mest låg o sov men väcktes då o då för att den skulle se farlig ut.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg