Det är mycket man kan avhandla i en blogg. tex, Ruben östlund, som gjorde Play, bland annat. Han började ju som freeridefilmare, gjorde skidfilmer och av någon underlig anledning ringde han mig en kväll för många år sedan och vi hade ett bra snack om bild och film, trevlig kille som fan, och det slutade med att jag sa åt honom att han borde försöka fördjupa skidfilmerna, för som de  är nu, är det ju bara rena porren, skittrist.

Ja, nu har han gjort Play, som inte var någon lek precis och håller på med ngt annat i filmväg. På tal om film så såg vi Jagten igår, om en kille som blev misstänkt för pedofileri. Stark film, som bitvis var ganska orealistisk, men just den där känslan av att bli misstänkt. Jag hade en polare som blev det, var helt oskyldig, men blev tvungen att flytta. För en man som blir misstänkt för det finns det nästan inga försvar, eftersom det är som omöjligt att försvara sig. En gång misstänkt, alltid misstänkt.

Ta bara för en tio år sedan då det fanns en pedofil i typ Östberga, då var folk skiträdda på Söder för sina barn. Ibland går det liksom över gränsen.

En annan sak som jag inte vet hur jag ska hantera, jag sitter helt försvarslös, är den här sk islamatiseringen som pågår. Läste i DN att nu i typ Tensta så skiljs männen och kvinnorna åt, det blir mer hucklen osv,,,jag tycker det är hemskt, men vad gör man? Hela Europa verkar ju bara bli allt mer konservativt, mörker, mörker, mörker, men VAD gör man?

Ja, jag står helt lamslagen. Jag menar att debatt verkar ju inte funka, hur kan de muslimska mörkerkrafterna vinna sådana framgångar, i jämförelse med de som är mer moderna och vakna? Ta bara den här grejen med gubbarna i mosken på Söder som för något år hade helt jävla mossiga idéer, saker och ting som man direkt förnekade då man blev konfronterad, men lika förbannat hade man haft dom.

Svårt läge, vill jag mena. Man vill ju inte ha ett samhälle som bara är konfrontation, fördömande, ojämlikhet, mörkerseeende,,,

Kommentarer

  1. Samtidigt kan man fundera på varför det är angeläget att göra film om en oskyldigt utpekad man... Varför ska man berätta den historien??? visst - det händer säkert men inte är det i närheten av angelägenhetsgraden att berätta om de på riktigt utsatta, eller om förövarna som verkligen finns, som jobbar på i det dolda, aldrig upptäckta, som går fria eller som släpps fria eller inte får ens märkbara straff... Dom är angelägnare att göra film om. Tycker jag.
    Kul att ses förresten. Fint att va i skogen igen! kram

    SvaraRadera
  2. Det ena tar inte bort det andra, ta allt snack som det varit om Patrik Sjöbergs bok. Det är två saker som är otäcka med pedofileri, först barnens utsatthet o sedan dessa medborgargarden som ska ta saken i egna händer. Jo, fint att ses.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg