Vad kostar det att byta däck, 300 kr, eller kanske 400 kr? I alla fall brukar jag då och då skifta däck själv. Mest för att se i vilken form jag är i, för det är ett jävla slitjobb. I normalfall brukar jag få ihop det på under en timme, men i år......No comments. först upp med bilen, däck ett går okej, men då däck två ska på rasar bilen ner från domkraften. Det är is där bilen står och den börjar glida lite och har den börjat glida så är det kört. Som tur var har jag lagt ett däck under som tar upp bilen.

Okej, upp med fanskapet igen, det är småkallt ute och jag börjar bli både svettig och förbannad. Upp med bilen, då knasar domkraften igen och bilfan rasar ner. Det är nu jag börjar tänka på snubbarna på verkstaden som drar alltihopa på tio minuter.

Går in, tänder brasan, som av någon underlig anledning ryker in. Har vinden vänt? Tar en halvtimme att vädra ut, samtidigt lagar jag domkraften som ser rejält sned ut.

Ut igen, får på två däck till innan bilen rasar ned. In och fixa domkraften igen och på med sista däcket. Tid, fyra timmr. kroppen  värker, allt är skitigt, men jag är jävligt nöjd. Vad tjänade jag på det här? 300 kr,,,

Kommentarer

Populära inlägg