Sitter och funderar på alla grejer jag kastat mig in i. Vad jag har sökt för priser. Scandinavians photos bloggpris, sedan något tyskt Leicapris, resestipendium, arbetsstipendium, tror jag sökte något ateljestipendium i NY också, men det kommer att gå till en sk vanlig konstnär.

Ja, så kommer jag att få ett annat stipendium, hemligt ännu. Så är det, så är det. Ingen ordning alls, alltså.

Jag går igenom mina fotoböcker, måste ha böcker för minst 100 000 kr, men egentligen är det få av dom som är riktiga favoriter, typ Bresson, Strömholm, Lyon, Frank och några till. Jag försker sortera bort de andra, komma ner på ngn slags munktillvaro. Inte äga ett skit, allt ska gå ner i ett handbagage.

På tal om handbagage. Är det någon koll längre på handbagage på flygen? Tycker en del drar in vad jag kallar resväskor i flyget. Ska fan skaffa en lite större rygga, så behöver jag aldrig oroa mig mer för bagaget.

Soen skiner och nyheterna handlar om iskyla i april. Vad det gäller sverige o klimat så tror jag aldrig på något, framför allt inte vår och inte sommar. Förra året hade två sommardagar, resten regn. Vår, kommer aldrig före juni och då blir det tre fina dagar med ultraallergi och sedan kommer regnet.

Jag skulle så gärna skriva något om fotografi men jag kan faktiskt inte gräva fram något som intresserar. Jag tycker allt jag petar i, påminner om något jagsagt förr. Jag tänker mer på Hemingway, som då han satt på tåget med en ny roman färdigskriven och hans fru/flickvän, blev förbannad och kastade ut hela manuset genom tågfönstret. Lite ditåt kanske jag skulle komma?

Bilden, Christer och lite polare på västkusten. En fin dag, minns att Örjan spräckte glasögonen, lagade dom med tejp och ett halvt år senare hade han fortfarande dessa lagade briller. Allt detta som påminnelse om att inget förändras speciellt mycket.

Kommentarer

Populära inlägg