Lite Berlinbilder, ska dit och jobba den 21-24 mars. Finns det någon som har en liten lya att hyra ut billigt den tiden, till mig och författarinnan? Det löser sig , det löser sig. Solen skiner och jag planerar året.

Min cykeltur häromdagen, som slutade med två timmars promenad i regnet och punka gav resultat. Skitont i ryggen och prostatan känns som om den manglats rejält, usel, stenhård sadel på den gröna gubbcykeln.

I alla fall har jag varit utan dator tre dagar och kamera också och det har faktiskt känts som en liten amputation. Att inte ha en kamera är som att vara utan mening med livet.
 Så, då vet jag det.

Planerar året.
Mars. Berlin i slutet av månaden.
April. Åre och plåta skidåkning. På slutet av månaden ska jag få ett fint stipendium, hemligt än så länge.
Maj. Plåta på gatorna och workshop.
Juni/ juli. Plåta till min nya bok på landsbygden, kanske resa runt en del med den Röda Ferrarin.
Augusti. Grekland
September. Försöka plåta Vueltan i Spanien. Måste hitta sponsring.
Oktober. Nya boken klar
November. Träna, sortera, skriva
December. Börja skidåkningen och göra klar skidboken.

Man ska inte gnälla. Idag är det femmilen, men jag tycker det är värdelöst med masstart för de blir alldeles för upplagt för Northug. Det blir som ett cykellopp utan backar. Spurtarna hänger med hem. Ska man köra masstart då får man ha fruktansvärda backar så att spurtarna  inte hänger med över krönen, för sedan ligger de ju bara på rulle hela vägen hem.

Kommentarer

  1. Mejla en rad om du inte finner bostad. Jag kan kanske vara behjälplig. Hep!

    SvaraRadera
  2. Om du tar dig till Berlin får du ta en bild i det klassiska hörnet av Bernauer strasse och Wollinewr strasse. ;)
    -affe

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg