Jag vet inte vem som har tagit bilden och ber om ursäkt för det, men jag vill visa den, för den är så otroligt bra. Den ställer så många frågor på sin spets. Vad är det som skiljer den här skidbilden från så många moderna skidbilder. Svartvitt, den innehåller ett humanistiskt perspektiv, moderna skidbilder visar bara prestation alldeles för ofta, den har charm, ja, i mina ögon allt. Och dessutom säkert tagen med en gammal Rolliflex som saknar allt som moderna kameror och moderna fotografer tycker sig behöva.

Jag vill inte säga att det var bättre förr, men något är det i alla fall.

Häromdagen gick jag igenom nya cykelbilder från Touren, i en viss publikation finns 2011 års bästa bilder från Touren. På ren svenska, så är det bara skit i jämförelse med de gamla bilder jag sett. Vad är det som skiljer, jo det humanistiska perspektivet. Det enkla tas bort och in kommer det tillkrånglade,,,märkligt

Kommentarer

Populära inlägg