Jag har bott på Söder sedan 1969, främst runt torgen, Nytorget och Mariatorget. Jag har sett en del förändringar och så ska det vara. En stad förändras. Nu bor jag sedan länge strax bredvid Nytorget och Vita Bergen. Nu förändras det igen. Mycket slår igen, mina favoritkrogar på Erstagatan, på Åsögatan.

På Nytorget fanns det en pizzeria som varit där så länge jag minns. Tevere, orginalet kring Nytorget. Nu heter det något annat. Igår var jag in där och fikade. Lite småmysigt inrett, tyvärr en trist typ bakom
disken. Inte kunde han fixa en enkel espresso, bara dubbla. Okej, slanta av och gå ut. Jävla fik som inte klarar av att göra en enkel.

Väntar på polarn J, som kommer strax efter, dyker in och kommer ut efter tre minuter.
- Vad fan, 38 spänn för en Latte.
Vi båda ruskar på huvudet. Det nya Söder, den trista, kaxiga stilen. Vi vet båda två vilket ställe vi kommer att skippa i framtiden

Kommentarer

  1. Drack latte på Tevere för 25 kr helt OK. Synd att favoriterna försvinner. Nu klarar jag inte de där hemska tavlorna dom har hängt upp heller. Saknar Matkulturs luncher när kompisarna vill komma över. Söder håller på att bli kallt. Titta in nästa gång du går förbi. Det var ett tag sedan.

    SvaraRadera
  2. Matkultur o El Mundo, Aarts är till salu.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg