Dagen började bra med Stefan Jarl i rutan. Han är över 70 bast och lika skön som alltid. Underbart att se honom. Senare på dagens skulle jag se Vonns omkullkörning. Fy fan, ruskigt. Men innan dess hände en massa sköna grejer. Rektorn lyckades på något märkligt vis fylla femtio och det satt gott. Men, det skulle bli ännu värre.

Jag ser en snubbe som långsamt matar sig uppför backen. Han är 91 bast och tar färdtjänst till backen varje dag. Han var iklädd en ganska färgstark jacka och enligt Staffan hade han skaffat sig den i år för han ville inte bli påkörd.

Vilka lirare det finns. Sedan åkte jag med Staffan i värsta dimman. Han kör med racebräda och hårda pjäxor, plötsligt försvinner han framför mig. Då har han kört ut över ett litet stup och jag följer med. Det löste sig med alla nerverna i behåll, men det är inte kul då folk försvinner framför en.

Polarn från Skåne satt ett tag med sin lindade fot, sedan kom han ut och körde några åk, solen kom upp och vi firade med semlor. Aldrig fel, eller hur? Sedan körde Vonn omkull och skadade sig .

Kommentarer

Populära inlägg