Det är härligt då det händer grejer inom en. Idag körde vi plattlagg. Det var hårt och fruset men det är underbart att glida fram i ett spår, då och då se solen, lyssna till sin egen andning.

Ser filmen om Palme. Jag tycker det är kul att han är så jävla vas i näbben, rent elak. Det behöver politiken. Sedan var ju inte Palme precis min idol då han härjade, men så här i backspegeln tycker jag ändå det är skönt med någon som snackar ett slags klarspråk.

Det jag allt mer förvånas över är att det inte snart kommer till riktigt våldsamma motsättningar i Sverige. Att inte ungdomarna börjar slå sönder varuhus, bilar osv för att de är så förbannade på hur det har gått med den sk Framtiden. Jag skulle bli halvtokig om jag var ung och känna att det ska vara så jävla svårt att få till något, behöva höra en massa snack om att folk ska jobba till sjuttio osv,,,, snacka om livsförnekande av de unga.

Kommentarer

  1. Fick en praktik på en tidning några månader och skulle fota stadsministern då han kom till Växjö och skulle besöka pensionärspoolen. Ett antal pensionärer som fick skattelättnader i form av att de arbetade på en sk. bemaningspool. Är lie osäker på hur deras lön betalas. Men där satt jag arbetslös och hade ett tillfälligt arbete, här satt också pensionärer som blev berömda för att de arbetade och på så vis påverkade sin ekonomi. Ja, då fick jag svälja många gånger. Hade varit bättre om han träffat arbetslösa ungdomar tycker jag.

    Bara en tanke.......
    mvh Morgan Larm
    Jag har ju inte betalt något så jag kanske inte ska skriva så mkt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg