När jag stängde min blogg var många jävligt oförskämda. En del sa att jag skulle skärpa min bildkvalitet, inte bara lägga in bilder direkt från kameran. De verkar inte fatta att minst hälften av de bilder som publiceras här kommer från avskannade utställningskopior som det är nedlagt en massa jobb på.  En annan tyckte jag bara skulle visa bilder från analoga kopior osv,,att ha en blogg är att vara utsatt för en miljon åsikter. Enda lösningen är ju givetvis att köra sin egen grej.

Det är väldigt mycket trender. Nu är det många som plötsligt har börjat plåta på natten.Förr var det många som körde med urblekta färger, spelar ingen roll. Jag vet vad jag gillar: mina egna bilder och några få andras. Jag kommer bara att köra mitt race to the end.

En annan sak man ska ha klar för sig är att då man har sagt allt man har att säga, så ska man lägga av. Jag har sagt allt jag kan i fotoväg, därför skriver jag. Det gäller många, Petersen, Smollan, Tuija, osv har gjort sitt fotografiskt. Det är jag helt övertygad om, däremot har vi alla andra vägar att vandra där vi kan visa på vad livet lärt oss. Undervisa, meditera, bara leva,,,,ta hand om livet.


Kommentarer

Populära inlägg