Idag blir det politik igen. Grekland fick sitt lån och börsen går upp. Då undrar en grinig typ som mig vad är det som har förändrats ? Mer än att grekerna fått sina pengar och kan betala löner? har de någon bättre industri, säljer man något mer, får man in mer skattepengar osv,,,svar, nej.

Påminner inte det hela om en far som ger sin son veckopeng och kräver att sonen ska städa rummet. Sonen får pengarna och nästa vecka är rummet lika ostädat. Så håller det på tills sonen flyttar hemifrån.

Vi snackade igår om inte marknadsekonomin håller på att rasa ihop? Jag menade att då så många länder, typ, Grekland, Italien, Spanien, Portugal, Frankrike, USA, Japan inte får sina ekonomier att gå ihop, så måste det ju vara en kollaps på gång. Nej, de som är marknadsglada menade att så är det inte. Men, ge mig ett bra exempel på att det rullar åt rätt håll. Nej, det kan de givetvis inte heller,,,,

Ibland undrar jag lite hur det står till med omvärldsanalysen? Nåja, som med allt visar det sig med tiden.

Idag regnar, märkligt va? Jag ligger i sängen och skriver. Det är många som skriver som skriver liggande. Man förstår ju varför, men nu kliver jag upp.

Kommentarer

  1. För ett tag sedan bläddrade jag i den stora Annie Liebovitzboken som kom till utställningen häromåret. Det var väldigt många bilder på sängar, fyllda med lösa blad, anteckningsblock och krönta av en skrivmaskin. Bra skit.

    Johan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg