Hade sponsorn här idag. Han har ju reat ut min kärra på sin blogg så nu var han skyldig mig lite gentjänster. Han knalla in genom dörren med tio par skidor som jag ska pracka på ynglingar med slalomambitioner i Åre. Inte en skida under fem lök, som han sa och garva.

Jesus Christ, det är tunga pjäser han levererar. Jesus Christ, jag minns operan eller vad man ska kalla grejen, Stod framför scenen och plåta som fan. Måste ha varit i Sundsvall och inte kunde jag ha varit gammal heller. Men, jag minns, det är liksom grejen.

Idag lulla brudarna in på fiket. Lola, bönan som jobbar på värsta flåshaket, porrhak och kränger gummifittor, är en skön typ. Jag fattar inte att en enda snubbe vågar närma sig henne med en lösfitta i näven. Hon måste ju garva ut dom fullständigt?

I alla fall, det svängde idag. Sponsorn tyckte mina skidor var slöa som en brödkavle och inte ides jag säga åt honom att jag stått och gnitt med filen i två timmar, så nu blir det utryckning till hans källare där hans jugoslaviske serviceman ska ge dom en puts som gör dom livsfarliga.

Ja, ni hajar, vad är vitsen med livet? Det kommer snö nu, börjar ju likna något. Satt och lyssna på två snubbar på Krogen som snacka om bilar och vinter. Man säger bara SUCK, en decimeter snö och proppen går liksom. Jag så åt den ene liraren att min Volvo, 55000 mil , och den går som ett retat lodjur, går också bra i snö. Grejen är att ha skidor i bakluckan. Det gillade han inte. Han visste inte vad skidor var, men så var han ju uppväxt på Östra Söder också.



Kommentarer

Populära inlägg